KÖPVILLKOR


 

Information:

Hobbyfabriken är en av Sveriges ledande Internetbutiker för Rc. Hobbyfabriken står för låga priser och snabba leveranser. Att handla online är enklare och bekvämare än att handla i en vanlig affär. Du väljer helt enkelt det du vill ha, klickar på knappen "gå till kassan" där namn och adress anges samt betalsätt. Kort därefter är varorna på väg hem till dig. Hobbyfabriken expedierar vanligtvis beställda varor inom 12 timmar om produkten finns i lager och beställningen görs innan kl 15.00. För större försändelser är leveranstiden 1-3 arbetsdagar.

All frakt 43:- inom sverige Gäller ej Skrymmande paket.

Leverans med budbil i stockholm 200:- 

 

Kundtjänst:

För att lättast komma i kontakt med Hobbyfabrikens kundtjänst . För generella frågor eller frågor rörande Rc Bilar Båtar eller Tillbehör rekommenderar vi att man ringer alternativt mailar oss info@swedcan.se

 
Trygg hos oss:

 Beställning

Alla beställningar görs via vår webbshop www.HobbyFabriken.se

Efter erlagd beställning skickar vi en orderbekräftelse med ett ordernummer till er e-postadress.

Har ni frågor angående er order är det viktigt att ni uppger ert ordernummer för snabbare hantering.

 Leveranser

Vi använder PostNord som transportleverantör.Hobbyfabriken expedierar vanligtvis beställda varor inom 12 timmar om produkten finns i lager och beställningen görs innan kl 15.00. För större försändelser är leveranstiden 1-3 arbetsdagar. (Postens leveranstid tillkommer)

För varje order tillkommer det en kostnad för frakten som framgår i kassan.

För paket aviseras ni via e-post eller SMS när paketet har kommit fram till ert ombud. Paketet ligger kvar i 14 dagar hos ombudet. Det är viktigt att ni hämtar ut paketet inom denna tid, annars går paketet i retur till HobbyFabriken.

Små försändelser går som brevpost.

För alla beställningar som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra faktiska kostnader för frakt samt returfrakt, utöver detta tillkommer hanteringskostnad på 250kr inklusive moms.

 Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans via internet eller telefon.

Ångerfristen börjar löpa från det datum du tog emot varan.
Vill du utnyttja din ångerrätt skapar du ett varuretur ärende via ditt kundkonto. Klicka på den order som returen gäller och fyll i vilka produkter som ska returneras samt en förklaring till returen.


Varan ska returneras som företagspaket, PostNord.
Skickas returen ändå till ett ombud där vi blir tvungna att hämta ut returen tar vi ut en administrationsavgift på 125kr inklusive moms.


Paketera produkten väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten.

Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman med avdrag för ursprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig inom 30 dagar (räkas från dagen vi mottog returen), förutsatt att du inte använt varan och den returneras i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/tekning plombering.

Produkterna ska alltid returneras till HobbyFabriken.

Ångerrätt gäller ej för företag.

 Garanti

Det är ett års garanti på våra produkter om det skulle uppstå ett material eller tillverkningsfel.
Garanti gäller inte om det är uppenbart att varan använts på ett sådant sätt som den ej avsätts för eller utsatts för påfrestningar som inte kan anses vara inom det normala, dit räknas handhavandefel.
Köparen är själv skyldig till att ta reda på hur en produkt skall brukas på korrekt sätt. Sådant som kan anses som normalt slitage omfattas ej heller av garantin.
Garantin täcker inte följdfel, dvs skador som uppkommit genom att köparen trots ett ursprungligt material eller konstruktionsfel brukat varan varpå denna fallerat med andra skador som följd. Köparen är själv ansvarig att kontrollera att produkten inte är behäftad med fel innan den brukas.
Modifierade produkter där t.ex kontakter bytts omfattas inte av garantin.
På laddbara ackumulatorer (LiPo/Lion/LiFe/NiCD/NiMH mfl) ges ingen garanti samt slitagedelar som t.ex motorer, kullager och servodrev.

 Reklamation

Är det något fel på en vara ska ni alltid kontakta HobbyFabriken innan ni skickar tillbaka varan. Reklamationer som skickas tillbaka utan vår vetskap kommer inte behandlas.
Efter kontakt med HobbyFabriken skickar vi en fraktsedel till er som ska användas vild reklamationsärendet. Tillsammans med produkten ska det medfölja en tydlig felbeskrivning samt ordernummer och avsändare.
När vi har fått hit varan kontrollerar vi den utefter den felbeskrivning som ska medfölja. Kan vi så lagar vi varan på plats i butik annars skickas den vidare till vår leverantör för reparation/utbyte.
Är det inget fel på varan ska kunden stå för den faktiska fraktkostnaden retur och tur samt serviceavgift på 125kr/påbörjad kvart. Många varor är väldigt komplicerade och det är därför mycket viktigt att läsa manualen noggrant, det löser oftast problemen.
Reklamationsärende tar 1-4 veckor. Vid tider på året då det är hög belastning kan det ta längre tid.
För teknings support äger HobbyFabriken rätt att hänvisa kund till respektive tillverkare.


Välkommen till Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.

Klarna Checkout Användarvillkor

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas ("Villkoren"). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

Identifiering, anpassning och riskbedömning

För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.

Betalning, avgifter

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

För de flesta betalsätt, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordringen från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer dock även i dessa fall att omfattas av Klarnas köparskydd.

Hobbyfabriken.se ägs och drivs av.

Swed Can AB

 

Telegramvägen 44

132 35 Saltsjö Boo

Org Nr 556264-3840


Telefontid:
Måndag - Fredag 11.00 - 18.00

Telefonnummer:     Mobil  070-624 55 40   

Köpinformation:

Alla priser inkluderar moms. Hobbyfabriken reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och ev faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten.

Frakt- och betalsätt:

•  Hobbyfabriken använder sig av enhetsfrakt.

• Hämta i Butik - Inga avgifter tillkommer om du väljer att hämta och betala i våran butik. 

 Avbetalning - Ja

• Faktura - Ja


Produktgaranti:

På begagnade varor och demo-produkter lämnas ingen garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt om produkten ej skadats av handhavandefel.Hobbyfabriken lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Om du vill returnera en trasig produkt, kontakta kundtjänst via mail eller telefon för utförlig returinformation. Hobbyfabriken står ej för returfrakt.

Outlösta försändelser:

• För ej uthämtade hem-/företagspaket debiteras 300 kr

  • För ej uthämtade brev debiteras 250 kr.